Cтародавня народна мудрість говорить:"якщо твої плани розраховані на десятиріччя то посади дерево, якщо твої плани розраховані на віки то виховуй дітей". Ми навчаємо і виховуємо дітей, тому наші плани розраховані на віки, і це покладає на нас особливу відповідальність. Педагогічний колектив школи - це колектив однодумців, який успішно вирішує завдання сьогодення і впевнено дивиться у майбутнє.
Цілеспрямовано колектив працює над вирішенням проблем:
Переможцями районного конкурсу "Учитель року" стали: І.О. Волосевич (2002р.), Л.В. Луценко (2003 р.), Н.Г. Вітченко (2004р.), лауреатами районного конкурсу стали Т.Г. Фенчук (2004 р.), Н.Г. Дудкина (2006.) В 2007 році продовжується робота по реалізації державної національної програми ДОсвітаФ ( Україна ’’і століття ); національної програми "Діти України", законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про мови", інших державних документів, що стосуються розвитку і реформування освітньої галузі. Діяльність колективу школи була спрямована на реалізацію програми розвитку освіти Тельманівського району і комплексної регіональної програми "Обдаровані діти". У відповідності зі ст.10 Конституції України, Законом "Про мови" та іншими державними документами в школі створені умови для навчання і виховання дітей рідною мовою, функціонує 16 класів з українською мовою навчання ( що на два класи більше, ніж планувалося в програмі розвитку на 2000 - 2005р.) Педагогічний колектив працює над вирішенням проблеми - формування творчої особистості і стимулювання самоосвітньої діяльності учасників навчально-виховного процесу. З цією метою розроблена програма роботи з обдарованими дітьми, створений банк даних. Максимально використовуються можливості шкільного компоненту, роботи гуртків та секцій школи і позашкільних установ для розвитку здібностей і талантів дітей. З метою постійної підтримки та подальшого розвитку обдаровань і творчих здібностей школярів запроваджено їх матеріальне заохочення (7 учнів отримують стипендію райдержадміністрації та 2 учні - стипендію обласної ради депутатів). Забезпечений комплекс заходів щодо соціального захисту учасників навчально-виховного процесу:
Залишається невирішеною проблема своєчасного і повного фінансування школи із державного і місцевого бюджетів, що негативно впливає на створення комфортних умов для навчання і виховання дітей (зміцнення навчально-матеріальної бази, соціальний захист учасників навчально-виховного процесу). Програма розвитку освіти школи на 2006-2011 роки включає в себе комплекс заходів по збереженню і подальшому розвитку галузі. Пріоритетними напрямками в роботі школи на 2006-2011 роки будуть:
У 2007 році педагогічний колектив школи продовжував працювати над створенням оптимальних умов для охоплення випускників 9-х класів повною середньою освітою, навчанн¤ рідною мовою, поглибленого вивчення окремих предметів, розвитку обдарованості. Забезпечуючи конституційне право громадян отримувати освіту різними формами, в школі діють: індивідуальна форма навчання для дітей, які за станом здоров'я не спроможні відвідувати заняття ( 7 учнів), 1 учень скористався право отримати освіту екстерном. Для задоволення потреби учнів у розвитку їх творчих здібностей продовжувалася робота по розвитку творчої особистості школяра. Впровадження програми "Обдаровані діти" дозволила залучити до участі у заходах ( олімпіади, конкурси, робота гуртків) понад 200 школярів, виявити учнів, які мають виняткові здібності (9 з них занесені до шкільного, 7 - до районного банку даних), створити умови для підтримки обдарованості (7 учнів, які проявляють особливі успіхи у навчанні, художній творчості отримують стипендії). Впровадження регіональної експериментальної програми щодо організації та забезпечення самоосвітньої діяльності учнів дозволило поліпшити якість знань випускників з базових дисциплін - успішність учнів 9-11 класів з української мови та математики поступово підвищується. Актуальними на 2006-2011 роки визначено задачі:
Забезпечення реальних умов для повноцінного розвитку кожної особистості зумовило створення такої освітньо-виховної системи, за якою інваріантний компонент навчального процесу гармонійно поєднується з додатковими освітніми послугами, кількість і якість яких визначаються варіативним компонентом змісту освіти. Тому формування і впровадження шкільного компонента розглядаються як основна передумова виконання кожним учнем власних інтелектуальних, моральних та духовних завдань, зумовлених його можливостями, потребами, інтересами та здібностями. Щоб покращити навчання учня, в школі урізноманітнюються види його діяльності. За рахунок годин варіативного компонента читаються курси: основи комп'ютерної грамотності, риторика, основи дизайну, народознавство, математична логіка, проводяться розвивальні занятт¤ з різних навчальних предметів. Крім виконання загальної навчально-методичної проблеми, кожний вчитель працює над власною темою самоосвіти. |